Húsvéti ceruzadísz


Vannak azok a ceruzák, amiknek a végén valami kis lógó dísz fityeg. Mindig vágytam egy olyanra, de valahogy sikerült elkerülnünk egymást. Persze bármikor vehetnék magamnak egyet, de valahogy már nem is vágyok rá annyira. Azért szerintem a kisasszonyoknak tetszene. 

Vettem hát kis papír tojásokat. Tényleg a kapható legkisebbet vettem, kb. 3 centisek lehetnek. És vettem ceruzákat is. (A kép nem ezt mutatja, de egy ceruzára 3 tojás jut.)

A tojások egy részét fehér akrilfestékkel festettük le. Tudom, nem túl látványos dolog a fehér papírt fehérre festeni, de úgy gondoltam, jobb, ha azonos lesz a tojások felülete, és az elején még lelkesek a kisasszonyok, könnyen rá tudom venni őket a haszontalanabb munkafázisok elvégzésére is :-)
A másik adag tojás piros lett. Amíg száradtak (néhány perc csupán, az akrilfesték számos előnye közül az egyik, hogy nagyon gyorsan szárad), előszedtem a gombostűket.


A tűk gombfejét festékbe mártogatva pöttyöket festettünk a tojásokra.
A kisasszonyok még javában pöttyöztek, közben én előszedtem a fúrót, és lyukat fúrtam a ceruzák végére. 2-es fúróheggyel. 
Következett az összeállítás. Ehhez hímzőcérnát szedtem elő, gyöngyöket és egy hosszú tűt. Létezik olyan, hogy babavarró tű. Igazi gyerekkézbe való alkalmatosság, hosszú, vastag, könnyű megfogni, de egyébként is nagyon gazdag a felhasználhatósági köre. 
Tulajdonképpen össze kell fűzni az alkatrészeket: ceruza, tojás, gyöngy, majd ugyanott vissza a tojásba és át a ceruzán.
Amikor a ceruza egyik oldalán három húsvéti tojás fityeg, a másikon pedig 3 x 2 szál cérna lóg, tulajdonképpen kész vagyunk. Egy görcsöt kell még kötni a cérnákra, a fölösleget levágni, és már kezdődhet is a rajzolás.  

     

Az ötletet küldte: ÉvaLéna 
Nézd meg a többit ötletét is!

Te is szívesen megmutatnád alkotásaidat?
Megosztanád velünk, hogyan készült?
Legyél Kreatív Szakkörünk tagja! 

Katt IDE!
Szeretettel várunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativszakkor.blog.hu/api/trackback/id/tr625171560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ALKOSS VELÜNK! :)

kezmuveskucko-.jpg Kukkants be a Kézműves kuckómba, ha Kaposváron, vagy környékén laksz és szeretsz kézműveskedni…

Aktív kikapcsolódás és
az alkotás öröme vár!

marcsi_neni_kezmuves_kuckoja_www_kreativszakkor_hu.jpg

CSATLAKOZZ HOZZÁNK!

Fedezd fel Te is! Újrahasznosítás kreatívan! 

Kreatív Szakkörünk testvérblogja!
Sajnos már nem lehet frissíteni :(
de sok jó ötlet van ott is!
Saját kezűleg
megvalósítható ötletek,
tippek, trükkök, technikák 
a világ minden tájáról.

süti beállítások módosítása