Fecskehajtó Kisasszony napja

Itt az ősz! Vándormadaraink útra kelnek. 

A fecskék augusztus második felében kezdenek gyülekezni és a népi megfigyelés szerint Kisboldogasszony napja, szeptember 8-a körül indulnak el tőlünk hosszú vándorútjukra Afrikába.

Tudtátok?
... hogy ezért ezt a napot "Fecskehajtó Kisasszony” napjának is nevezik? 

Addig is míg a vándormadaraink visszatérnek, elkészíthetjük ezt a kedves kis fecskét! 
A leíráshoz kattintsatok a képre!

.

Rengeteg mese, népdal, hagyomány kötődik a fecskékhez.
Sok írót, költőt is megihlettek. Az egyik kedvencem:

Osvát Erzsébet: Fecske voltam

Azt álmodtam, fecske lettem.
A fecskékkel útra keltem.
Messze-messze szálltunk délnek –
kihallgattam mit beszélnek:
– Két hazánk van – szólt az egyik,
a legislegöregebbik.

– Fiaim, majd nemsokára
pillantsatok le a tájra,
mikor virrad, meglátjátok
azt a másik, szép hazátok,
ahol kékebb az ég kékje,
fényesebb a napnak fénye.

És repültem, és repültem.
Mint óriás rét fölöttem,
terült el az égbolt kéken,
a szikrázó napsütésben. 

Felébredtem és mit láttam?
Ezer fecskét vonulásban.
Vonultak a fecskék délnek.
Csak vonultak, nem beszéltek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativszakkor.blog.hu/api/trackback/id/tr7017926739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ALKOSS VELÜNK! :)

kezmuveskucko-.jpg Kukkants be a Kézműves kuckómba, ha Kaposváron, vagy környékén laksz és szeretsz kézműveskedni…

Aktív kikapcsolódás és
az alkotás öröme vár!

marcsi_neni_kezmuves_kuckoja_www_kreativszakkor_hu.jpg

CSATLAKOZZ HOZZÁNK!

Fedezd fel Te is! Újrahasznosítás kreatívan! 

Kreatív Szakkörünk testvérblogja!
Sajnos már nem lehet frissíteni :(
de sok jó ötlet van ott is!
Saját kezűleg
megvalósítható ötletek,
tippek, trükkök, technikák 
a világ minden tájáról.

süti beállítások módosítása