Harisnyavirágok

A harisnyavirágok készítésének folyamatát és a szükséges eszközöket, anyagokat mutatom be, többek kérésére.

 

Harisnyavirágok készítése lépésről lépésre:

A szirmok alapjához kb. 30-40 cm-es 0,8-as drót szálak szükségesek.

A drótokat egy kupak segítségével karikára hajlítom. A belső szírmok kissebbek lesznek. A virág közepét elkészíthetem gyöngyszemekből, de behúzott meggymagból is.

A meggymag előkészítése.

Szükséges a porzókhoz apró kása gyöngy, amit vékony rézdrótra füztem. A harisnyát előzőleg megfestettem a kívánt színre és négyszögletesre daraboltam.

A takaró szalag az olló és a cérna nélkülözhetetlen.

A karikára meghajtott drótszálat behuzom a harisnya anyaggal. Összefogom az alját és cérnával alaposan körbetekerem.

A zöld színűből lesz a levél, A nagyobb négy a külsőszirom, a sötétebb és kisebb a belső szirom lesz.

Most a drótok segítségével szirom alakot hajtogatok.és a zöld takarószalaggal bevonom a szárat.

Összedolgozom, cérna segítségével minden egyes szirmot rögzítek, hogy ne mozduljon el.

A belső szírmok

Takarószalaggal bevontam a szárat..

Rádolgoztam a külső szirmokat is és a leveleket. Tetszés szerint lehet még alakítani rajta, mert a drót formálható.

Itt egy másik változat! Lehet kevesebb szírmú és más formájú.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativszakkor.blog.hu/api/trackback/id/tr572857903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marcsi777 2011.04.27. 22:35:39

Csodálatosak a virágok,csak 1 kérdés.Mivel van festve a harisnya?Ez nem szerepelt a leírásban ,de lehet,hogy én nem voltam figyelmes.Köszönöm a választ.Marcsi

esbetbanya 2011.04.28. 13:56:37

Kedves Ágnes Gyönyörűek a virágaid!

agness 2011.04.29. 10:36:14

Szuper a leírás! Az érdekelne még, hogy takarószalagot hol lehet kapni, milyen anyagból van?

B. Balaskó Mária · http://bbmkeramia.hu 2011.05.05. 09:16:53

@marcsi777:
A harisnya hagyományos ruhafestékkel, batikfestékkel festhető, de használható hozzá akár tojásfesték is.

B. Balaskó Mária · http://bbmkeramia.hu 2011.05.05. 09:18:53

@agness:
Takarószalagot virágkötészeti alapanyagokat is ásusító boltokban, áruházakban lehet kapni.

ági mama 2011.05.17. 12:28:52

Köszönöm Marika, hogy helyettem is válaszoltál. Mindenkitől elnézést kérek, mert nem vettem észre a kérdéseket. Igérem eztán jobban figyelek.
Marika teljes a válaszod.
Annyit még, hogy zöld tojás festéket nem árulnak, ezért a kéket és a sárgát összekevertem.

Manga60 2011.06.11. 21:58:39

Sziasztok , üdvözlök mindenkit !! Én is a harisnyavirágok és egyebek bűvöletében élem a napjaimat, egy kérdést szeretnék feltenni a harisnya festéssel kapcsolatban, nekem nem sikerülnek tojásfestékkel a dolgok !! Kaphatnék pontos leírást a munka menetéről ??? Nagyon megköszönném,csodásak ezek a "rozsdás" színek !!!!Jó egészséget és további szép munkákat kívánok, egy új belépő társ, Marika

ági mama 2011.06.12. 09:14:30

Kedves Marika! A tojás festékkel történő festés esetén is fözöm a lében a harisnyát és abban hagyom kihűlni is. Nem történik semmi baja az anyagnak, talán egy kicsit gyűröttebb lesz, de ugyis ráfeszíted a drótra, ezáltal kisímul.
A rozsdás szineket hogyan értem el? Ez most egy fogós kérdés, mivel ősszel festettem és ilyenkor minden féle természetes anyaggal festem a csuhét, akkor próbáltam meg a harisnyát is. Pl. Alkörmös, vadszőlő, cékla, bodza bogyó stb. Van olyan, hogy ezeket összekeverem, kisérletezgetek a szinekkel. Ugyanígy szoktam a tojás festékkel is kisérletezgetni.
Ezért most csak annyit tudok tanácsolni, hogy valamilyen készen kapható rozsdavőrös festékkel próbáld szinezni a harisnyát, biztosan sikerűlni fog. Kívánom, hogy a próbálkozásod sikerrel járjon szeretettel várom az alkotásaidról a képeket. Ági.

Manga60 2011.06.15. 12:55:24

@ági mama: Üdv.Mindenkinek, neked Ági mama, puszi külön a szíves segítségért, értem és ki fogom próbálni a napokban, a természetes anyaggal való festést kipróbáltam húsvétkor a tojásoknál,// pl. céklalé //, de sajnos nem sikerült az sem, de a hagyma héjjal valót szoktam használni, vagyis az a kedvencem, tehát, lehet ezzel majd sikerrel járok, van is egy nagy adaggal !!!!Tehát kifőzöm , és az is jó, ha mindjárt egyben teszem oda főzni, hogy ez nem jutott eszembe, mindig a bonyolultabbat próbálom először, hiába ez már az öregség jele, természetesen csakis kizárólag NÁLAM !!!!!!!!Sajnos képeket én nem tudok feltenni, csak a fiam, de a networkon, vannak fent, hálás vagyok a segítségért, örülök, hogy köztetek lehetek, kár, hogy csak most találtam ide, ölellek benneteket, egy 3 unokás / 2 lány 10-12 évesek,1 fiú 6 éves /,nagymama, üdvözletem mindenkinek,...Marika, Bátaszékről

ALKOSS VELÜNK! :)

kezmuveskucko-.jpg Kukkants be a Kézműves kuckómba, ha Kaposváron, vagy környékén laksz és szeretsz kézműveskedni…

Aktív kikapcsolódás és
az alkotás öröme vár!

marcsi_neni_kezmuves_kuckoja_www_kreativszakkor_hu.jpg

CSATLAKOZZ HOZZÁNK!

Fedezd fel Te is! Újrahasznosítás kreatívan! 

Kreatív Szakkörünk testvérblogja!
Sajnos már nem lehet frissíteni :(
de sok jó ötlet van ott is!
Saját kezűleg
megvalósítható ötletek,
tippek, trükkök, technikák 
a világ minden tájáról.

süti beállítások módosítása