Farsangi jelmez

... Így lehet összehozni viszonylag könnyen és gyorsan egy halacska jelmezt.
Ráadásul kis szerencsével egy fillérbe sem kerül, mert minden hozzávaló fellelhető egy átlagos háztartásban.

A maradék karácsonyi csomagolópapírból tenyérnyi pikkelyeket vágtam. A csomagolópapír vékony, semmi tartása nincs, és könnyen gyűrődik, ami most pont nem előny, ezért abból a kartonból, amire a csomagolópapírokat feltekerik, szintén pikkelyeket vágtam.
A kartonból kicsit nagyobbakat, hogy kontúrosabb, látványosabb legyen az egész, és összeragasztottam a két réteg papírt. Így elkészült egy pikkely. Aztán a többi is. Egy-két napra beraktam őket a nagyszótárba, hogy kisimuljanak. (Kihagyható. Kicsit nehezebb varrni őket, de a végeredményben nincs nagy különbség.)

Amikor a pikkelyek elkészültek, kértem a Páromtól egy pólót, amire neki már nincs szüksége. A póló jó. Nem foszlik, simán kibírja ha csak levágjuk és nem szegjük be. Rugalmas anyag, mégsem nyúlik, hullámosodik, ha géppel varrjuk. És minden háztartásban fellelhető.
Szert tettem tehát egy fekete pólóra, kifordítottam, és berajzoltam rá az atlétát, ami majd lesz belőle. Kétoldalt beszűkítettem, az ujjait levágtam, és kicsit kikanyarítottam.
Elkészült a fekete miniruha, most már van mire felvarrni a pikkelyeket.
10 centiméterenként bevonalaztam a pólót, így a pikkelyek kicsit takarják majd egymást.
 
A karöltő alatt néhány centivel ér véget a pikkelyes rész, nekem 4 sor pikkelyből jött ki, egy sorban pedig 8 pikkely van, összesen 32 pikkely kell egy jelmezhez (persze ez a gyerek méretétől függően változik).

Már csak a halacska farka hiányzik. Ehhez sablont is  csináltam, rögtön kettőt, hogy lehessen választani. Fontos, hogy a faroknak legyen tartása, és bírja tánc közben is a gyűrődést, ezért vastag, rétegelt kartont használtam. Mind a két oldalát bevontam csomagoló papírral. És felvarrtam a ruhára.

Íme a halacska jelmez.

Még több kép és az előzmények ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativszakkor.blog.hu/api/trackback/id/tr595075619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ALKOSS VELÜNK! :)

kezmuveskucko-.jpg Kukkants be a Kézműves kuckómba, ha Kaposváron, vagy környékén laksz és szeretsz kézműveskedni…

Aktív kikapcsolódás és
az alkotás öröme vár!

marcsi_neni_kezmuves_kuckoja_www_kreativszakkor_hu.jpg

CSATLAKOZZ HOZZÁNK!

Fedezd fel Te is! Újrahasznosítás kreatívan! 

Kreatív Szakkörünk testvérblogja!
Sajnos már nem lehet frissíteni :(
de sok jó ötlet van ott is!
Saját kezűleg
megvalósítható ötletek,
tippek, trükkök, technikák 
a világ minden tájáról.

süti beállítások módosítása